Sportovi

Studenti se imaju prilike natjecati u 16 disciplina:

  1. nogomet (muški, ženski)
  2. odbojka (muška, ženska)
  3. košarka (muška, ženska)
  4. graničar (muški, ženski)
  5. šah (individualno)
  6. stolni tenis (muški, ženski, individualno, u paru)
  7. stolni nogomet (u paru)
  8. trčanje (individualno)
  9. biciklizam (individualno)
  10. povlačenje užeta (muško, žensko)
  11. kartanje bele (u paru)
  12. skakanje u vreći (individualno)
  13. obaranje ruku (individualno)
  14. nošenje jajeta u žlici (individualno)
  15. kviz znanja (grupno)
  16. ultimate frizbi

PRAVILA IGRE

1. NOGOMET

Ženski nogomet je ekipna igra koju igraju dvije momčadi od 4+1 igračica na terenu. Svaka momčad na turnir prijavljuje do 8 igračica. Najmanji mogući broj igračica na terenu je 3+1. Izmjena igračica mogu se tijekom utakmice vršiti neograničeno i leteći, ali samo u prostoru kod zapisničkog stola ili za to označenog prostora. Utakmice se igraju 2×7,5min u skupinama, četvrtfinalu i polufinalu, a utakmica za 3. mjesto i finale igraju se 2x10min. Igra se na terenu dimenzija 40x20m.

Za muški nogomet vrijede ista pravila. Broj ekipa za muški nogomet je ograničen na 16.

2. ODBOJKA

Odbojka je timska igra u kojoj igraju dvije ekipe od po šest igrača. Početni udarac (servis) izvodi desni igrač stražnje linije, nastojeći da prebaci loptu u protivničko polje. Ako je servis izveden nepravilno ili ako je protivnik u toku nadigravanja bio uspješniji, protivnik stječe pravo serviranja. Ekipa smije loptu dodirnuti tri puta u jednom poenu, a isti igrač ne smije odigrati loptu dvaput uzastopce (blok se ne broji kao dodir, tako da kad igrač odigra blok, može igrati još jednom). Utakmice se igraju na dva dobivena seta od po 25 poena. Ukoliko dođe do izjednačenja, treći set se igra do 15. U slučaju izjednačenog rezultata krajem seta, pobjedniku su potrebna dva poena razlike da bi završio susret u svoju korist. Tijekom igre svih šest igrača se u polju rotiraju u smjeru kazaljke na satu, nakon osvojenog servisa.

3. KOŠARKA

Svaka se ekipa sastoji od četiri igrača, tri igrača su u svakom trenutku na igralištu. Igralište je jedna polovina uobičajenog košarkaškog igrališta, igra se na jedan koš. Dozvoljene su tri izmjene. Igra počinje gađanjem koša za tri poena. Pobjednik je ekipa koja prva postigne 21 poen. Prvi igrač koji kreće u napad mora izaći na tricu i prije pucanja dodati loptu suigraču. Nema time-outa.

4. GRANIČAR

Broj igrača je pet po ekipi. Teren je pravokutnog oblika, podijeljen na dva jednaka dijela, svaki za jednu momčad. Ždrijebat će se na licu mjesta, pobjednik ide dalje. Ekipe su muške i ženske.

  • Po četiri igrača od svake ekipe se naleze u svome polju
  • Kapetani stoje na vanjskoj liniji protivničkog polja
  • Igrači moraju tijekom cijele igre ostati u svojim granicama terena
  • Kapetani ne smiju ulaziti u prostor terena, niti sa bočnih strana terena gađati protivničke igrače
  • Cilj igrača/kapetana je loptom pogoditi suparničkog igrača te ga tako izbaciti iz igre
  • Pogotkom se smatra kada je lopta pogodila suparnika i potom dodirnula tlo
  • Ukoliko je lopta prije pada na tlo uhvaćena od bilo kojeg suigrača, igra se normalno nastalja, i to se ne smatra pogotkom
  • Pogotkom se smatra i ako je igrač uhvatio protivnikovu loptu te je namjerno ispustio na tlo (lopta ne smije nikad dirati tlo)
  • Suigrači na terenu se nemaju pravo dodavati međusobno, ali imaju pravo se dodavati sa kapetanom
  • Ukoliko suigrač ne uspije uhvatiti kapetanovu dobačenu loptu (bude pogođen od kapetana) smatra se pogođenim i ispada iz igre
  • Ukoliko gađani igrač uhvati protivnikovu loptu, prije nego je ona dotakla tlo, ima pravo uvesti ponovno u teren jednog svog izbačenog suigrača (ako ih ima, ako ne, bezveze si hvatao)
  • Izbačeni igrači mogu pomoći svome kapetanu pri gađanju, ali je i dalje dozvoljeno gađanje isključivo sa glavne linije terena a ne sa bočnih linija
  • Kada su svi igrači u terenu jedne ekipe izbačeni ulazi kapetan koji ima tri života (dva puta smije bit pogođen, treći put ispada)
  • Igra završava kada kapetan jedne ekipe bude treći put pogođen

Ukoliko dođe do kršenja nekih od pravila ili bilo kakvih problema, nejasnoća i sl. glavni sudac u konzultaciji sa pomoćnim sudcima ima ovlasti odlučiti po svojoj savjesti! (izbaciti određenog igrača i sl.)

5. ŠAH

Prvenstvo se igra prema Pravilima šaha međunarodne šahovske federacije (FIDA), po pravilima za ubrzanu igru. Natjecanje se provodi u mješanoj konkurenciji jednokružnim bod sistemom. Tempo igre je 30 min po igraču. Pojedinac za pobjedu dobiva 1 bod, za neodlučeno 0.5 , a za poraz 0 bodova. Završni se poredak igrača određuje na osnovi osvojenih bodova. Sudionici natjecanja obvezuju se poštivati odredbe odluke organa natjecanja te načela Fair Play-a.

6. STOLNI TENIS

Prijave se razvrstavaju na muške i ženske natjecatelje, individualno ili u paru. Muškarci ekipno igraju sistemom 5 turnira od kojih se boduju najbolja četiri rezultata. Turniri se igraju po kup sustavu i razigrava se za poredak od 1. do 8. mjesta. Žene ekipno igraju jedan turnir, a prijavljene ekipe biti će svrstane u dvije skupine. Prve dvije ekipe u svakoj skupini nastavljaju natjecanje u polufinalu. Razigrava se za poredak od 1. do 4. mjesta. U pojedinačnom dijelu i u parovima igra se po kup sustavu. U slučaju malog broja prijava, igra se sistemom svaki sa svakim.

7. STOLNI NOGOMET

Prijavljeni natjecatelji će se razdvojiti u skupine. Iz svake skupine prolaze po dva para u polufinale. Igra se na tri dobivena poena.

8. TRČANJE

Individualne prijave.

  • Natjecatelj kreće sa svoje startne pozicije na znak voditelja.
  • Utrka se odvija na predviđenoj stazi. Nije dozvoljeno trčati izvan nje.
  • Cilj će biti označen na kraju staze.
  • Pobjednik je osoba koja prva stupi na označeno mjesto.

9. BICIKLIZAM

Individualne prijave. Vozi se od ruta od prvog ulaza na kampus do nove građevine na kampusu. Istovremeno vozi pet biciklista, a svaki prvi biciklist ide u drugu rundu. Prije početka vožnje, održat će se ždrijebanje.

10. POVLAČENJE UŽETA

Jednu ekipu za povlačenje užeta čini pet natjecatelja. Ekipe se prijavljuju na dan održavanja Kampusijade. Povlačenje se vrši na dvije dobivene partije. Natjecanje se odvija na ispadanje. Na sredini užeta nalazi se velika zastavica. Na jednakoj udaljenosti od velike zastavice, na svakoj strani užeta nalazi se još po jedna manja zastavica. Svi natjecatelji trebaju stajati iza male zastavice. Na tlu se nalazi oznaka s kojom mora biti izjednačena velika zastavica. Sudac naređuje da se digne i zategne uže, te pazi da je uže jedanko zategnuto s obje strane. Kad je zastavica na centru, sudac daje znak za početak. Ekipa koja prva povuče manju zastavicu preko oznake na tlu na svoju stranu, pobjeđuje.

11. KARTANJE BELE

Glavno obilježje bele učetvero jest to da se igra u parovima. Dva suprotstavljena kartaška para imaju cilj da zajedničkom igrom sakupe više od pola bodova od ukupne igre. Svaki igrač dobije tri karte okrenute licem prema dolje, zatim još tri karte (ukupno šest) i naposljetku dvije karte u talonu koje valja posebno odvojiti od prvih šest. Prvih se šest karata podiže i počinje određivanje aduta. Prvi je na redu igrač s djeliteljeve desne strane (u belotu se sve osim presijecanja odvija u smjeru suprotnom od kazaljke na satu). Igrač smije pogledati karte tek kad zove.

12. SKAKANJE U VREĆI

Igru skakanje u vreći izvode pojedinci koji će se imati prilike prijaviti na dan Kampusijade. Za igru je potrebna vreća koju će natjecatelji dobiti na terenu. Ukoliko broj natjecatelja bude velik, skakanje će se održati u grupama. Pobjednici pojedinih grupa ulaze u finale, a konačni pobjednik je onaj tko prvi stigne do cilja. Predviđeno skakanje je 30 metara.

13. OBARANJE RUKU

Početna pozicija izgleda tako da dva natjecatelja zauzmu položaje jedno nasuprot drugog, polože laktove na startnu liniju i uhvate se za dlanove tako da su im kažiprsti paralelni, zglobovi palca vidljivi, a podlaktica i rame pod pravim kutem. Slobodna ruka natjecatelja u svakom se trenu mora nalaziti na leđima. Na sučev znak otpočinje igra koja traje sve dok jedan od natjecatelja ne obori ruku onog drugog čitavom površinom dlana na stol. Za vrijeme igre nije dopušteno ometanje sudionika, dizanje lakta sa stola, držanje slobodnom rukom za stol, naslanjanje čitavim tijelom na stol i omatanje nogu oko stolca. Svi sudionici koji zarade tri prekršaja bit će diskvalificirani, a njihovi protivnici automatski proglašeni pobjednicima tog meča.

14. NOŠENJE JAJETA U ŽLICI

Igra se izvodi na način da prvi natjecatelj iz ekipe kreće sa startne pozicije držeći jaje u žlici jednom rukom a drugu drži na leđima. Cilj je prijeći između čunjeva cik-cak i dolaskom na startnu poziciju jaje na žlici predati sljedećem igraču koji mora ponoviti radnju. Ukoliko jaje padne na pod i razbije se, igrač kojemu je jaje ispalo vraća se na startnu poziciju, uzima novo jaje koje mu daje voditelj i nastavlja igru. Vrijeme se zaustavlja kada posljednji natjecatelj sa cijelim jajetom stigne na startnu odnosno ciljnu poziciju. Ekipe će se grupirati na mjestu. Duljina staze iznosi šest metara.

15. KVIZ ZNANJA

Kviz Kampusijade je ekipni (timski) kviz znanja. Ekipa se mora sastojati od četiri člana. Kviz se sastoji od nekoliko rubrika (opća kultura, književnost, glazba, film i sl.). Igra se na način da voditeljica čita pitanja, a članovi ekipe se dogovaraju oko odgovora koji potom zapisuju na papir. Vrijeme za odgovor je 15 sekundi.

16. ULTIMATE FRIZBI

Ultimate je timska, beskontaktna igra koja se igra sa frizbijem. Cilj igre je uhvatiti disk/frizbi (promjera 27cm i težine 175 grama) u protivničkoj gol zoni. S diskom nije dozvoljeno trčati, te je potrebno proslijediti disk suigraču unutar određenog vremena. Ostalim igračima na terenu ozvoljeno je kretanje u bilo kojem smjeru. U slučaju netočnog dodavanja (tj. kada disk padne na pod, izađe izvan granica terena ili ga presretne igrač suprotne ekipe), obrana preuzima disk i postaje napad.

Igra 5 protiv 5 (ili 7 na  7) ovisno o veličini terena,a ekipe mogu biti sastavljene od  igračica i igrača u ravnopravnom omjeru. Utakmice se igraju ili na određeno vrijeme ili do određenog broja pogodaka. Ključan element igre je i takozvani “Spirit Of The Game”, koji uči sudionike ovog sporta da uz natjecateljsku atmosferu poštuju igru i igrače. U igri ne postoje sudci, već igrači sude sami sebi što ih potiče na preuzimanje odgovornosti i nenasilno rješavanje problema.

Advertisements

One thought on “Sportovi

  1. Pingback: Otvorene su prijave za natjecanja na ovogodišnjoj Kampusijadi! | Kampusijada

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s